27.11.16

Μαύρο χρήμα η λίστα γάμου; του Δημήτρη Καμπουράκη


Την περασμένη βδομάδα, τριανταπεντάρης κύριος που διαμένει στα νότια προάστια, εκλήθη τηλεφωνικώς από την οικεία εφορία του να παρουσιαστεί πάραυτα «για υπόθεσή του». Ο εφοριακός υπάλληλος που τον υποδέχτηκε, δεν μάσησε διόλου τα λόγια του:

– «Σύμφωνα με την φορολογική σας δήλωση, είστε μισθωτός. Άρα έχετε εισόδημα από μία πηγή και μάλιστα σταθερό κάθε μήνα. Όμως τον μήνα Σεπτέμβριο, μπήκαν ξαφνικά στον τραπεζικό σας λογαριασμό διάφορα ποσά, από διάφορες τράπεζες και μάλιστα όχι μόνο από την Αττική, αλλά από ολόκληρη την Ελλάδα; Αυτά είναι μαύρα λεφτά, αφορολόγητα. Τι συμβαίνει;»

-«Στον δικό μου λογαριασμό μπήκαν μαύρα λεφτά;», αντέδρασε εμβρόντητος ο άνθρωπος. «Τι είναι αυτά που λέτε; Πού τα βρήκατε αυτά; Ούτε μαύρα, ούτε άσπρα λεφτά δεν έχω πάρει από κανέναν.»

Τότε ο εφοριακός, με μια γκριμάτσα θριάμβου στο πρόσωπο, έβγαλε από τον φάκελο την φωτοτυπία ενός εξτρέ τράπεζας και κυριολεκτικά το κόλλησε στα μούτρα του ελεγχόμενου:

-«Αλήθεια; Και τότε αυτά εδώ τι είναι; Όπως βλέπετε, έχουμε ένα-ένα τα ποσά και από ποιους κατατέθηκαν. Κάνετε καμιά αδήλωτη δουλειά; Προσφέρετε τίποτα υπηρεσίες σε πελάτες; Πουλάτε στα μουλωχτά κάτι μέσω internet; Ελάτε τώρα, αφού έχουμε τις αποδείξεις, πείτε την αλήθεια να μην τρώμε και την ώρα μας.»

Έκπληκτος ο άνθρωπος, πήρε την λίστα και την διάβασε. Ήταν όλες οι κινήσεις του προσωπικού τραπεζικού του λογαριασμού και βρισκόταν στα χέρια του εφοριακού! Στο εκτυπωμένο χαρτί, είχαν σημειώσει με κόκκινο μαρκαδόρο διάφορα ποσά που είχαν κατατεθεί. Πενήντα ευρώ από δω, εκατό από άλλο υποκατάστημα, εβδομήντα από άλλη τράπεζα, εκατόν πενήντα από υποκατάστημα επαρχίας. Τότε μόνο κατάλαβε για ποια ποσά μιλούσε ο αυστηρός εφοριακός:

-«Παντρεύτηκα τον Σεπτέμβριο, κύριε και αντί για να μου φέρνουν δώρα, είχα βάλει τον προσωπικό μου λογαριασμό στην λίστα γάμου. Αυτά είναι ποσά που έβαλαν οι καλεσμένοι μας.»

-«Λίστα γάμου;» είπε δύσπιστα ο εφοριακός, «έχετε απόδειξη γι αυτό;»

-«Τι απόδειξη; Να σας φέρω την τυπωμένη πρόσκληση του γάμου, που έχω γράψει πάνω τον αριθμό λογαριασμού; Αυτό έχω μόνο, σας κάνει; Μπορώ επίσης να σας πω ποιοι είναι οι καταθέτες σε τούτο το χαρτί που μου δώσατε. Να… αυτός είναι μπάρμπας μου, αυτός ξάδερφος, αυτός φίλος…»

-«Καλά, καλά» είπε ανυπόμονα ο εφοριακός. «Φέρτε μου την πρόσκληση να τη δω. Το γρηγορότερο…»

-«Μα συγνώμη…» άρχισε να εκνευρίζεται ο άνθρωπος όσο τα σκεφτόταν, «την λίστα του γάμου μου βρήκατε για να καταπολεμήσετε την φοροδιαφυγή;»

-«Και που ξέραμε εμείς ότι ήταν λίστα γάμου; Θα μπορούσε να είναι διακίνηση μαύρου χρήματος.»

-«Μαύρο χρήμα τα σαράντα και τα εξήντα ευρώ; Εδώ τόσες Μερσεντές και τζιπ είναι παρκαρισμένα στο οικοδομικό τετράγωνο γύρω απ’ το σπίτι μου… τους ελέγξατε ποτέ αυτούς;»

-«Όλους τους ελέγχουμε…»

Έφυγε φουρκισμένος ο άνθρωπος από την εφορία, αλλά αντί να πάει στο σπίτι του, πήγε κατ’ ευθείαν στην τράπεζα της γειτονιάς του. Χρόνια συναλλασσόταν μ’ αυτό το υποκατάστημα, ήξερε τους ανθρώπους. Ο υπάλληλος του γκισέ τον πήγε στον υποδιευθυντή κι αυτός στον διευθυντή.

-«Δεν μου λέτε… πως βρέθηκε η λίστα γάμου μου στην εφορία;» φώναξε εκνευρισμένος. «Και με φώναξαν εκεί, κι έπρεπε να αποδείξω ότι δεν είμαι φοροφυγάς και ότι δεν διακινώ μαύρο χρήμα… Τι είναι αυτά τα πράγματα; Τόσα χρόνια με ξέρετε, επιτρέπεται αυτό; Να δίνετε τα στοιχεία μου;»

-«Δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς» είπε απολογητικά ο διευθυντής. «Έχουμε την φορολογική σας δήλωση και κάθε περίεργη συναλλαγή που δεν συνάδει με τα εισοδήματα σας και τον συνηθισμένο τρόπο απόκτησης τους, χτυπά αυτόματα στο σύστημα. Κάθε φορά που κοκκινίζει το σύστημα, είμαστε υποχρεωμένοι να ενημερώνουμε αμέσως την εφορία, διαφορετικά έχουμε ποινική ευθύνη, Αν σας πιάσουν από άλλο δρόμο και διαπιστώσουν ότι δεν είχαμε ειδοποιήσει ενώ είχατε κοκκινίσει εδώ, θα κλείσουν εμένα στην φυλακή. Το λέει ρητά ο νόμος.»

-«Και κοκκίνισε η λίστα γάμου μου; Είμαστε καλά;»

-«Εμ, δεν ήταν δικαιολογημένα εισοδήματα, δεν είχατε εταιρεία, ήταν από πολλές περιοχές… χτυπάνε αμέσως αυτά.»

-«Μα ποιες δραστηριότητες δηλαδή κοκκινίζουν;»

-«Δεν μου επιτρέπει ο νόμος να σας πω» του είπε με χαμηλή φωνή ο διευθυντής, «αλλά καλύτερα να μην μάθει ο κόσμος, διότι δεν θα ξαναπλησιάσει σε τράπεζα…»


(photo: Susanne Nilsson@Flickr)

Δημήτρης Καμπουράκης
ΠΗΓΗ: lionnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου