11.6.16

Η ελληνική ταινία του Σαββατόβραδου : Το Στραβόξυλο - 1952


Ο μεγάλος κωμικός του ελληνικού θεάτρου Βασίλης Αργυρόπουλος στην μία και μοναδική κινηματογραφική του εμφάνιση.




“Εθελοντές είμαστε, όχι χρήσιμοι ηλίθιοι” εξαιρετικό άρθρο για τον εθελοντισμό στα φιλοζωικά


Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό, με αφορμή το προσφυγικό, για τους εθελοντές ή αλληλέγγυους όπως έχει επικρατήσει.

Δευτέρα με Πέμπτη είναι ήρωες που σώζουν με αυτοθυσία δυστυχισμένους πρόσφυγες και μετανάστες, Παρασκευή με Κυριακή είναι ύποπτοι και επικίνδυνοι που βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπους, έχουν προσωπική ατζέντα και χρηματοδοτούνται απο σκοτεινές πηγές.

Το απόλυτο μπάχαλο, ανάλογα με την πολιτική ατζέντα της κυβέρνησης, της ΕΕ δηλαδή, για το θέμα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το κράτος πρόνοιας απουσιάζει και από ένα σημείο και μετά ενδιαφέρεται κυρίως να εγκλωβίσει κάπου τους πρόσφυγες και μετανάστες.

Κάπου όπου δεν θα αναγκάζεται να τους βλέπει και δεν θα έχουν πρόσβαση σε αυτούς οι αλληλέγγυοι, πλην αυτών που θα επιλέξει το ίδιο. Γελάνε πικρά με όλα αυτά οι φιλόζωοι εθελοντές.

Η κατάσταση αυτή δεν τους είναι άγνωστη, είναι αυτό που ζούνε καθημερινά όλη τους την ζωή ή για όσο τουλάχιστον αντέχουν να προσφέρουν στα ζώα.

Γεγονός είναι οτι τα τελευταία χρόνια υπάρχει νομοθεσία που ορίζει οτι για τα ζώα υπεύθυνοι είναι οι Δήμοι οι οποίοι οφείλουν να έχουν πρόγραμμα για στείρωση, περίθαλψη, καταγραφή, σίτιση, καταφύγιο για προσωρινή διαμονή αλλά και πρόγραμμα υιοθεσίας καθώς όλοι όσοι ασχολούμαστε γνωρίζουμε ότι η επιστροφή στον δρόμο είναι μια παράταση ζωής, το μέλλον τους έξω είναι προδιαγεγραμμένο όπως είναι και για τον άστεγο άνθρωπο άλλωστε.

Υπάρχει και νομοθεσία για τις κακοποιήσεις.

Η πραγματικότητα βέβαια είναι άλλη

Όλοι σχεδόν οι δήμοι παρανομούν και δεν κάνουν απολύτως τίποτα για τα ζώα.

Αν θα κάνουν, θα είναι πάντα πρόχειρο, προσωρινό και σχεδόν πάντα στην λογική ότι τα αδέσποτα ενοχλούν.

Άρα τα στοιβάζουμε κάπου, στα λεγόμενα Νταχάου σκυλιών ή αλλιώς δημοτικά καταφύγια, οπουδήποτε αρκεί να μην τα βλέπουμε και μας ενοχλούν.

Και αυτά για τους σκύλους μόνο. Για τις γάτες που αποτελούν και τον μεγαλύτερο όγκο αδέσποτων δεν έχουν απολύτως τίποτα, ούτε καν το υποτυπώδες πρόγραμμα που έχουν ελάχιστοι δήμοι για τα σκυλιά.

Παρένθεση, δεν πρέπει να διστάζουμε να καταγγέλουμε τους Δήμους που δεν έχουν πρόγραμμα ή έχουν αλλά το κακοδιαχειρίζονται. Καταγγελία και με fax στον εισαγγελέα.

Αν όλοι μαζί το κάνουμε θα αναγκαστούν να ασχοληθούν.

Η αστυνομία αδιαφορεί για τις καταγγελίες των πολιτών για τις κακοποιήσεις, αγνοεί συνήθως τον νόμο.

Οι πωλήσεις και η εκτροφή ζώων χωρίς άδεια απαγορεύονται, δεκάδες χιλιάδες όμως πωλούνται και εισάγονται παράνομα, προσθέτοντας κάθε λεπτό που περνάει, άπειρα ζώα στα ήδη υπάρχοντα αδέσποτα.

Λέμε ότι τα αδέσποτα στην χώρα μας ειναι 2-3 εκατομμύρια, η αλήθεια είναι ότι δεν γνωρίζουμε ακριβώς πόσα είναι.

Προσωπική εκτίμηση, μαζί με τις γάτες που αναπαράγονται με τρελούς ρυθμούς στον δρόμο, ο αριθμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος. Οι δε κακοποιήσεις άγνωστες.

Ο γείτονας για παράδειγμα που έχει τον σκύλο δεμένο στην αυλή, στην ταράτσα ή στο μπαλκόνι κακοποιεί το ζώο του. Κάθε γειτονιά έχει τέτοιους.

Αν γίνει ποτέ μια επίσημη καταγραφή των αδέσποτων, των κακοποιήσεων, των παράνομων πωλήσεων, θα βρεθούμε μπροστά σε σοκαριστικά νούμερα.

Ποιοί καλούνται λοιπόν τόσα χρόνια να διαχειριστούν αυτή την εξωφρενική κατάσταση;

Mε αυτά τα απίστευτα νούμερα ζώων που χρειάζονται περίθαλψη και το κράτος να απουσιάζει τελείως;

Mα φυσικά οι εθελοντές. Οι άνθρωποι με ευαισθησίες και συνείδηση που δεν μπορούνε να τρώνε στην ταβέρνα ενώ δίπλα τους παρακολουθούνε πεινασμένα αδέσποτα με τα σάλια να τους τρέχουν.

Που δεν θα προσπεράσουν το άρρωστο ή χτυπημένο ζώο αν και γνωρίζουν ότι δεν έχουν να δώσουν τα εκατοντάδες ευρώ που θα τους ζητήσει ο κτηνίατρος.

Φανταστείτε να υπήρχαν στους δρόμους άρρωστοι και χτυπημένοι άνθρωποι και να μην υπήρχε ούτε η υποτυπώδης κρατική πρόνοια που έχουμε με τα υπό διάλυση δημόσια νοσοκομεία.

Να έπρεπε για να τους βοηθήσετε να πληρώσετε ιδώτες γιατρούς και ιδιωτικά νοσοκομεία.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τα αδέσποτα.

Κι όμως, ένα δημοτικό κτηνιατρείο κοστίζει ελάχιστα, όποιος αμφιβάλλει δεν έχει παρά να κοιτάξει το παράδειγμα του Δημοτικού Κτηνιατρείου στα Ιόνια Νησιά.

Ο τεράστιος όγκος των αδέσποτων δεν είναι διαχειρίσιμος σε όλη την Ελλάδα από τους ελάχιστους εθελοντές. Δεν είναι δυνατόν να είναι. Αυτή είναι η αλήθεια.

Ούτε ο τεράστιος αριθμός κακοποιήσεων.

Ό,τι καλύτερο μπορούν κάνουν, μέχρι ψυχικής και σωματικής εξαντλήσεως οι περισσότεροι.

Όλα αυτά τα χρόνια έχω δει ανθρώπους να καταστρέφονται οικονομικά για να βοηθήσουν τα ζώα.

Να καταστρέφεται η ψυχική τους υγεία με την φρίκη που αντικρύζουν καθημερινά.

Να καταλήγουν να ζούνε με πάρα πολλά ζώα, γιατί ειναι δύσκολο να προσπεράσεις το άρρωστο κουτάβι που όμως μετά κανένας δεν θέλησε να υιοθετήσει διότι δεν ήταν ρατσάτο ή γιατί οι συμπολίτες μας τους φορτώνουν ή ακόμα χειρότερα τους εγκαταλείπουν ζώα εκμεταλευόμενοι την ευαισθησία τους.

Έχω δει φιλόζωους να ακούνε χυδαίες προσβολές, να δέχονται μέχρι και σωματική βία απο νοικοκυραίους που πολύ απλά αποφάσισαν οτι τους ανήκει το πεζοδρόμιο, η γειτονιά, το οικοδομικό τετράγωνο και εκεί δεν θα υπάρχουν αδέσποτα αν και η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη πάνω σε αυτό.

Έχω δει φιλόζωους να ακούνε μέχρι και απειλές για την ζωή τους γιατί με θάρρος κατείγγειλαν τον γείτονα που κακοποιούσε το ζώο.

Όποιος δεν είδε άνθρωπο να κλαίει πάνω απο το αδέσποτο που φρόντιζε και του το σκότωσαν με φόλα ενώ γύρω του κρυφογελάνε διάφοροι με τον «τρελό που κάνει έτσι για ένα γατί» τότε δεν ζει στην κοινωνία μας.

Και φυσικά όλοι μας έχουμε ακούσει για τους «επαγγελματίες φιλόζωους» που στέλνουν τα περήφανα ελληνικά αδέσποτα στο εξωτερικό για να γίνουν πειραματόζωα, πόρνες σε πορνεία ζώων, γούνες, και άλλα παρανοικά εφευρήματα συνωμοσιολόγων και δημοσιογράφων που ψάχνουν με αγωνία οποιοδήποτε πιασάρικο θέμα θα τους εξασφαλίσει πωλήσεις στα έντυπά τους και τηλεθέαση.

Ποτέ δεν έχει αποδειχτεί τίποτα απολύτως για όλα αυτά. Αυτή είναι η αλήθεια και όμως η πολιτεία δεν βάζει οριστικά ένα τέλος σε όλη αυτή την παράνοια που διασύρει εκατοντάδες φιλόζωους.

Αυτά συμβαίνουν σε μία κοινωνία χωρίς κρατική πρόνοια για τα ζώα, χωρίς φιλοζωική παιδεία, χωρίς πολιτική βούληση και σχεδιασμό για τα ζητήματα των ζώων.

Τα τελευταία χρόνια η φιλοζωική κοινότητα οργανώθηκε σε ομοσπονδίες, στην ΠΦΠΟ και στην ΠΦΟ που εκπροσωπούν την συντριπτική πλειοψηφεία των φιλόζωων και φυσικά δεν ασχολούνται μόνο με τα θέματα των αδέσποτων, αλλά και όλων τών ζώων και αναζητούν μεταξύ άλλων λύσεις απο την πολιτεία και έχουν πετύχει πολλά.

Υπάρχουν και συλλογικότητες που ασχολούνται αποκλειστικά με τα ζητήματα των παραγωγικών ζώων, των ζώων που εκτρέφονται για γούνες, για τα έγκλειστα στο δελφινάριο δελφίνια, κι άλλα.

Όλοι διεκδικούν το αυτονόητο, τα δικαιώματα των ζώων, την θέση τους στην κοινωνία και την μέριμνα επιτέλους της πολιτείας.

Δεν θα φορτώνονται για πάντα οι εθελοντές όλες τις ευθύνες του κράτους.

Ευαισθησίες έχουμε, χρήσιμοι ηλίθιοι δεν είμαστε.



(Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο 6ο φύλλο της εφημερίδας “έξοδος 133” και γράφτηκε από την Φαίη Λιάρα)

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΡΜΙΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ


Ο Πανναυπλιακός σχεδιάζει τα επόμενα βήματα


Γενική συνέλευση του Πανναυπλιακού θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 13 Ιουνίου στις 7 μ.μ στο Εργατικό Κέντρο Ναυπλίου.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ομάδας Γιάννης Σοροβίγκας «η παρουσία και το ενδιαφέρον όλων των φιλάθλων της πόλης θα σηματοδοτήσει και θα χαράξει την επόμενη μέρα του Πανναυπλιακού. Στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση που βρισκόμαστε, ο Πανναυπλιακός θέλει την έμπρακτη στήριξη στήριξη όλων για να συνεχίσει με αξιοπρέπεια». 

Στην συνέλευση θα συζητηθεί ο προγραμματισμός της επόμενης χρονιάς, ενώ παράλληλα θα γίνει και ο απολογισμός της αγωνιστικής περιόδου που πέρασε, η οποία δεν ήταν και η καλύτερη για τον ιστορικό σύλλογο του Ναυπλίου.


ΠΗΓΗ: anagnostis.org

Άλλη μια έκθεση για την Πόπη...


Στην TIME OF ART GALERY, στην Κηφισιά φιλοξενήθηκε για 3 μέρες έκθεση Ζωγραφικής, Γλυπτικής και Κοσμήματος με τίτλο "AΚΡΟΔΕΡΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ"

Στην έκθεση αυτή συμμετείχε η "δική" μας Καλλιόπη Σπανού, την οποία θαυμάζουμε, υποστηρίζουμε και (με την ευκαιρία της προχθεσινής ονομαστικής της εορτής)
της ευχόμαστε τα καλύτερα για την τέχνη και τη ζωή της... 




Μαυρωδής Τριγώνης - Έφυγε άλλος ένας "δικός" μας άνθρωπος...


Άλλος ένας δικός μας άνθρωπος, μικρασιάτικης καταγωγής κι αυτός, πέρασε στην απέναντι όχθη στα 78 του χρόνια... 
Πρόκειται για τον Μαυρωδή Τριγώνη του Δημητρίου και της Μάλαμας (το γένος Γιαμούρογλου), πατέρα του Αστυνομικού Διευθυντή Αρκαδίας, Ταξίαρχου Δημητρίου Τριγώνη.

Ο Μαυρωδής Τριγώνης ζούσε στη Νέα Κίο όπου παλαιότερα διατηρούσε Ραφείο.

Η κηδεία του θα γίνει σήμερα στις 5 το απόγευμα στη Θεομάνα. 

Καλό του ταξίδι!  
Συλληπητήρια στην σύζυγο και στους υπόλοιπους δικούς του ανθρώπους! 
Καλό παράδεισο να έχει!

Αιτήσεις για καθηγητές στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Ναυπλίου


Ξεκίνησαν την Πέμπτη 9 Ιουνίου οι αιτήσεις για καθηγητές στο κοινωνικό φροντιστήριο Ναυπλίου.

Όσοι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιθυμούν να συμμετάσχουν εθελοντικά στο πρόγραμμα του κοινωνικού φροντιστηρίου για το νέο σχολικό έτος 2016-2017 μπορούν να συμπληρώσουν την αίτηση ενδιαφέροντος στην γραμματεία του Δημαρχείου Ναυπλίου στον 2ο όροφο και στην υπεύθυνη κα Έλλη Αφεντουλίδη.

Επισημαίνεται ότι, όσοι καθηγητές ενδιαφέρονται να αναλάβουν κατευθύνσεις της Γ΄ Λυκείου στο κοινωνικό, θα πρέπει να ξεκινήσουν τα μαθήματά τους από τις 27 Ιουνίου, οπότε και θα ξεκινήσουν τα θερινά μαθήματα.

Για να γίνει δεκτή η αίτηση τους θα πρέπει να προσκομίσουν επικυρωμένο αντίγραφο του πτυχίου.

Οι εγγραφές θα γίνονται από τις 10:00 έως τις 14:00. 

Η προθεσμία λήγει στις 9 Σεπτεμβρίου.

1ο Μικρασιατικό Αντάμωμα Πελοποννήσου


Άρωμα  από τις αλησμόνητες πατρίδες, την Κυριακή  12 Ιουνίου στην πλαζ της Πάτρας στο 1ο Μικρασιάτικο  Αντάμωμα Πελοποννήσου.

Προσφυγικοί σύλλογοι από διάφορα μέρη της Πελοποννήσου, ανταμώνουν στην πλαζ της Αγυιάς, για να διασκεδάσουν, μαζί με το λαό της Πάτρας, σε μια ξεχωριστή βραδιά, με χορούς και τραγούδια, ακούσματα μικρασιάτικα, που θα ταξιδέψουν τον κόσμο στα παράλια, την Καππαδοκία και τον Πόντο…

Δημιουργίες, που αναβιώνουν ήθη και έθιμα ενός πολιτισμού, που έμεινε ανεξίτηλος στο πέρασμα των χρόνων.

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις 8μ.μ.

Συμμετέχουν οι Χορευτικοί Σύλλογοι Κάτω Παναγιάς Κυλλήνης, Μικρασιατική Στέγη Κορίνθου, Ένωση Μικρασιατών Νέαπολης Κιάτου, Φάρος Ποντίων Πατρών, Μικρασιατικός Σύλλογος Γηροκομείου, Παμμικρασιατικός Σύδεσμος Πατρών και Περιχώρων και η Χορωδία Νηπιαγωγών Πάτρας. 

Εικόνες απο την 6η Νεμεάδα!


Με στίχους από τη ραψωδία Ζ΄ της Ιλιάδας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, κήρυξε την έναρξη των αγώνων της 6ης Νεμεάδας στον ναό του Νεμείου Διός στον αρχαιολογικό χώρο της Νεμέας.

«Κηρύσσω την έναρξη των αγώνων της 6ης Νεμεάδας, σύγχρονης αναβίωσης των αρχαίων Νεμέων αγώνων. Πάντοτε εμπνεόμενοι από τις αρχές του αθάνατου αρχαίου Ελληνικού πνεύματος. Κυρίως δε τις αρχές του ευ αγωνίζεσθαι και του αίειν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Προκόπης Παυλόπουλος έμπροσθεν των στηλών του ιερού του Νεμείου Διός.


Αμέσως μετά έδωσε το έναυσμα για την τέλεση των αγώνων που δεν έχουν ρεκόρ και απονομή μεταλλίων, αλλά οι νικητές στεφανώνονται όπως και στην αρχαιότητα με ένα στεφάνι αγριοσέληνου.

Στην τελετή που προηγήθηκε, η ιστορική χορωδία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών καλωσόρισε τους επισκέπτες στον αρχαιολογικό χώρο και ακολούθησαν, χαιρετισμοί από τον πρόεδρο του Συλλόγου Αναβίωσης Νεμέων Αγώνων Σπύρο Κυριάκο, τον δήμαρχο Νεμέας Κωνσταντίνο Καλαντζή, την εκπρόσωπο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κορινθίας Παναγιώτα Κασίμη και τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή, της γενικής διεύθυνσης για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jens Nymand Christensen, ενώ ακολούθως η Νεμέα και η Εκεχειρία άναψαν τον πυρσό από την ιερή φλόγα του βωμού και η υψίφωνος Γελένα Γιοβάνοβιτς – Μπακοπούλου απήγγειλε στο μέσον του Ναού, την ωδή στη Νεμέα, σε στοίχους και μελωδία του Γιώργου Κωστούρου και σε διασκευή του Χρήστου Ζορμπά.

Την πραγματικά εντυπωσιακή τελετή και έναρξη της 6ης Νεμεάδας, παρακολούθησε εκτός του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό Τέρενς Κουίκ, οι βουλευτές Κορινθίας Μαρία Θελερίτη, Γιώργος Ψυχογιός, Γιώργος Τσόγκας και Χρήστος Δήμας, ο δήμαρχος Νεμέας Κώστας Καλαντζής και πλήθος κόσμου που είχε από νωρίς συρρεύσει στον αρχαιολογικό χώρο.






ΠΗΓΗ: moriasnews.gr

Γίνονται σήμερα, Σάββατο 11 Ιουνίου

Ημερίδα προπονητικής
Σάββατο 11 Ιουνίου, από 9:30 έως 13:00 μ.μ.
στην αίθουσα του Συνδέσμου Διαιτητών Αργολίδας



Τα γεγονότα σαν σήμερα, 11 Ιουνίου


1184 π.χ.: Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Ερατοσθένη η Τροία πέφτει στα χέρια των Ελλήνων...

1509: Τελούνται οι γάμοι του Ερρίκου Η΄ της Αγγλίας με την Αικατερίνη της Αραγωνίας.

1788: Ο Ρώσος εξερευνητής Γκερασίμ Ισμαΐλοφ φτάνει στην Αλάσκα.

1805: Καταστροφική πυρκαγιά κατακαίει τη μισή πόλη του Ντιτρόιτ.


1821: Απελευθέρωση του Αγρινίου από τους Τούρκους.


1835: Πεθαίνει στην Αθήνα ο πυρπολητής Ανδρέας Μιαούλης.


1870: Ιδρύεται στο Άμστερνταμ η ζυθοποιία Άμστελ (Amstel). To 1968 θα εξαγοραστεί από τη Χάινεκεν (Heineken)

1917: Ο Αλέξανδρος στέφεται Βασιλιάς των Ελλήνων μετά την παραίτηση του πατέρα του, Κωνσταντίνου του Α’.


1931: Ιδρύεται η «Πάντειος Ανώτατη Σχολή Πολιτικών Επιστημών» με κληροδότημα του Αλέξανδρου Πάντου.

1945: Το ΚΚΕ αποκηρύσσει δημόσια τη δράση του Άρη Βελουχιώτη. Λίγες μέρες αργότερα, στις 16 Ιουνίου, στη Μεσούντα κοντά στον Αχελώο, ο Βελουχιώτης θα αυτοκτονήσει (;) για να αποφύγει τη σύλληψή του από παραστρατιωτικές ομάδες που τον καταδιώκουν απηνώς.

1955: Σημειώνεται το χειρότερο δυστύχημα σε αγώνα αυτοκινήτων. 83 θεατές βρίσκουν τραγικό θάνατο και άλλοι 100 τραυματίζονται στο Grand Prix του Le Mans στην Γαλλία όταν η Mercedes του Pierre Levegh μετά από σύγκρουση με την Austin Healy του Lance Macklin βγαίνει εκτός πίστας και πέφτει επάνω τους. Το δυστύχημα επηρέασε και το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, καθώς ακυρώθηκαν οι αγώνες σε Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Ελβετία. Στο τέλος του πρωταθλήματος, η Μερτσέντες αποφάσισε να αποχωρήσει από τους αγώνες της Φόρμουλα ένα, επιστρέφοντας μόνο σαν κατασκευάστρια κινητήρων το 1993.

1962: Οι Φρανκ Μόρρις, Τζόν Άνγλιν και Κλάρενς Άνγκλιν είναι οι πρώτοι - και τελευταίοι – που καταφέρνουν να αποδράσουν από τις φυλακές του Αλκατράζ.


1965: Δημοσιοποιείται σε εφημερίδες η υποτιθέμενη κομουνιστική δολιοφθορά σε στρατιωτικές μονάδες του Έβρου. Πρόκειται για σκευωρία που έχει στήσει και οργανώσει ο μετέπειτα δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος.


1980: Η Ελλάδα παίζει για πρώτη φορά σε τελική φάση Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος στη Νάπολι της Ιταλίας και χάνει από την Ολλανδία με 1-0.

1981: Στο Ιράν, πάνω από 1.000 άτομα χάνουν τη ζωή τους από το σεισμό των 6,8 Ρίχτερ.



1985: Πεθαίνει η ηθοποιός Σαπφώ Νοταρά.


1989: Επεισόδια μεταξύ οπαδών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ σημειώνονται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, πέντε ημέρες πριν από τις εκλογές.

1993: Σε 10ετή φυλάκιση καταδικάζεται ο επιχειρηματίας, Αργύρης Σαλιαρέλης, ο οποίος κηρύσσεται ένοχος για τη φυγάδευση του Γιώργου Κοσκωτά το 1988. Το 1996 το αίτημα του για επανάληψη της δίκης του απορρίπτεται από τον Άρειο Πάγο.

1997: Εν μέσω διαδηλώσεων μελών θρησκευτικών οργανώσεων, κυρώνεται στην ελληνική Βουλή η συνθήκη του Σένγκεν.


2002: Ο Αντόνιο Μεούτσι αναγνωρίστηκε από το Αμερικανικό Κογκρέσο ως ο πρώτος εφευρέτης του τηλεφώνου.

2013: Η ΕΡΤ σύμφωνα με πράξη νομοθετικού περιεχομένου σταματάει οριστικά την μετάδοσή της.

2014: Οι Τζιχαντιστές του ΙΚΙΛ καταλαμβάνουν την ιρακινή πόλη του Τικρίτ.


Γεννήσεις:

1403 - Ιωάννης Δ', δούκας της Βραβάντης

1572 - Μπεν Τζόνσον, Άγγλος συγγραφέας

1726 - Μαρία Θηρεσία, ινφάντα της Ισπανίας

1776 - Τζον Κόνσταμπλ, Άγγλος ζωγράφος

1857 - Αντόνι Γκραμπόφσκι, Πολωνός χημικός μηχανικός

1864 - Ρίχαρντ Στράους, Γερμανός συνθέτης και διευθυντής ορχήστρας

1867 - Σαρλ Φαμπρύ, Γάλλος φυσικός

1876 - Άλφρεντ Λούις Κρέμπερ, Αμερικανός ανθρωπολόγος

1894 - Τογιόντα Κιιχίρο, Ιάπωνας επιχειρηματίας

1910 - Ζακ-Υβ Κουστώ, Γάλλος ωκεανογράφος

1921 - Μιχάλης Κακογιάννης, Κύπριος σκηνοθέτης

1925 - Γουίλιαμ Στάιρον, Αμερικανός συγγραφέας

1959 - Χιου Λώρι, Άγγλος ηθοποιός

1974 - Φραγκίσκος Αλβέρτης, Έλληνας καλαθοσφαιριστής

1975 - Θωμάς Μπίμης, Έλληνας καταδύτης

1985 - Ντμίτρι Κολντούν, Λευκορώσος τραγουδιστής

1986 - Σία ΛαΜπέουφ, Αμερικανός ηθοποιός


Θάνατοι:
1183 - Ερρίκος ο Νεώτερος, Άγγλος πρίγκηπας

1216 - Ερρίκος της Φλάνδρας, αυτοκράτορας της Λατινικής Αυτοκρατορίας

1488 - Ιάκωβος Γ', βασιλιάς της Σκωτίας

1727 - Γεώργιος Α', βασιλιάς της Μεγάλης Βρετανίας

1835 - Ανδρέας Μιαούλης, Έλληνας ναύαρχος

1859 - Κλέμενς φον Μέττερνιχ, Αυστριακός πολιτικός

1934 - Λεβ Βιγκότσκι, Ρώσος ψυχολόγος

1963 - Μιχαήλ Τσαμαδός, Έλληνας διπλωμάτης και δικαστικός

1970 - Αλέξανδρος Κέρενσκι, Ρώσος πολιτικός

1979 - Τζον Γουέιν, Αμερικανός ηθοποιός

1984 - Ενρίκο Μπερλινγκουέρ, Ιταλός πολιτικός

1985 - Σαπφώ Νοταρά, Ελληνίδα ηθοποιός

1996 - Μπριγκίτε Χελμ, Γερμανίδα ηθοποιός

2006 - Νερόλι Φέρχολ, Νεοζηλανδή τοξοβόλος

2012 - Τεόφιλο Στίβενσον, Κουβανός πυγμάχος

Σύναξη της Παναγίας «Ἄξιον Ἐστί» (ή ἐν τῷ «Ἀδειν»)


Η εικόνα της Παναγίας, το «Ἄξιον ἐστι», είναι μια από τις περίφημες εικόνες του Αγίου Όρους. Βρίσκεται στο ναό του Πρωτάτου στις Καρυές του Αγίου Όρους, θεωρούμενη ως «κοινή εφέστιος προστάτις» εικόνα όλων των Αγιορείτικων Μονών, φέρουσα στο πλαίσιό της τις σφραγίδες και των 20 Μονών. Αρχικά η εικόνα αυτή βρισκόταν σε ένα παντοκρατορινό κελί στην τοποθεσία τη λεγόμενη κοιλάδα του «Ἄδειν» κοντά και κάτω από τη σκήτη του Αγίου Ανδρέα.

Την 11 Ιουνίου 980 μ.Χ. (κατά άλλους το 982 μ.Χ.) ο γέροντας έλειπε από το κελί, καθώς είχε πάει σε μια αγρυπνία στις Καρυές, αφήνοντας μόνο τον υποτακτικό του. Ο υποτακτικός τη νύχτα έκανε κανονικά τον κανόνα του. Ακούει σε μια στιγμή να του χτυπάνε την πόρτα, ανοίγει και βλέπει έναν περαστικό να του ζητάει να τον φιλοξενήσει, πράγμα που γίνεται. Συνεχίζει ο μοναχός τον κανόνα του μέχρι που φτάνει στην θ' ωδή «Τὴν Τιμιωτέρα τῶν Χερουβίμ...». Τότε τον διακόπτει ο φιλοξενούμενος και του λέει: «Όχι, πρώτα θα πεις: Ἄξιον ἐστιν ὡς ἀληθῶς...» ως συμπλήρωμα του υπό του Κοσμά Μαϊουμά (βλέπε 14 Οκτωβρίου) Μεγαλυνάριου της Θεοτόκου. Ο μοναχός ενθουσιασμένος ζητάει να του γράψει ο νέος τον ύμνο για να μπορεί να το ψάλλει και αυτός. Επειδή όμως δε βρέθηκε μελάνι και χαρτί μέσα στο κελλί, ο μυστηριώδης ξένος μοναχός χάραξε τον ύμνο με το δάκτυλό του σε μια πέτρινη πλάκα και προσθέτοντας ότι έτσι πρέπει να ψάλλεται στο εξής ο ύμνος αυτός από όλους τους Ορθόδοξούς, έγινε άφαντος.

Οι Αγιορείτες έστειλαν την πλάκα στον βασιλιά και στον Πατριάρχη Νικόλαο Χρυσοβέργη (βλέπε 16 Δεκεμβρίου), ο οποίος ενέκρινε την εισαγωγή του αγγελικού αυτού ύμνου στο λειτουργικό βίο της Εκκλησίας. Την δε εικόνα, μπροστά στην οποία ψάλθηκε για πρώτη φορά ο αγγελικός ύμνος, τη μετέφεραν στο Πρωτάτο, στο οποίο καθιερώθηκε να γίνεται και η ετήσια πανήγυρη σε ανάμνηση του θαύματος και προς τιμή της Θεοτόκου. 

Σύμφωνα με το αρχαίο συναξάριο, η γιορτή αυτή αρχικά τελούνταν στο Κελλί, όπου είχε γίνει το θαύμα, και μάλιστα προς τιμή του αρχάγγελου Γαβριήλ, που χωρίς άλλο ήταν ο θαυμαστός εκείνος ξένος μοναχός.

Έτσι, το Μεγαλυνάριο αυτό της Θεοτόκου που συνέθεσε ο Κοσμάς (ο επίσκοπος Μαϊουμά) σήμερα ονομάζεται «Άξιον Εστί», εκ των δύο πρώτων λέξεων του Θεομητορικού αυτού Ύμνου που έχει ως εξής:

Ἄξιον ἐστιν ὡς ἀληθῶς,
μακαρίζειν σὲ τὴν Θεοτόκον,
τὴν ἀειμακάριστον καὶ παναμώμητον,
καὶ μητέρα τοῦ Θεοῦ ἠμῶν.
Τὴν τιμιωτέραν τῶν Χερουβείμ
καὶ ἐνδοξοτέραν ἀσυγκρίτως τῶν Σεραφείμ
τὴν ἀδιαφθόρως Θεὸν Λόγον τεκοῦσαν,
τὴν ὄντως Θεοτόκον,
σὲ μεγαλύνομεν.

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει ότι το γεγονός αυτό είναι πολύ παλαιό και τούτο μαρτυρείται από τα Μηναία της Εκκλησίας, όπου στις 11 Ιουνίου αναγράφεται: «Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ἡ Σύναξις τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριὴλ ἐν τῷ Ἄδειν».

Η εικόνα «Ἄξιον Ἐστί» έχει διαστάσεις 70,5x44 εκ. χωρίς την αργυρή θήκη που την περιβάλλει. Λόγω του χρόνου που πέρασε, η μορφή της Θεοτόκου ήταν πολύ σβησμένη, αλλά μετά ανακαίνιση διατηρείται σε ικανοποιητική κατάσταση και διαβάζεται η επιγραφή «Μήτηρ Θεού Καρυώτισσα». Κατασκευάστηκε στην Κωνσταντινούπολη κατά το πρότυπο της Παναγίας Ελεούσας του Κύκκου της Κύπρου, έργο του Ευαγγελιστού Λουκά και απεικονίζει την Θεοτόκο με τη μορφή που είχε λίγο πριν την κοίμησή της.

Στις 3 Οκτωμβρίου 1913 μ.Χ., μετά από ολονύκτια αγρυπνία στο Ναό του Πρωτάτου, οι Αγιορείτες μοναχοί συνέταξαν το μνημειώδες ψήφισμα της αιωνίου και αδιασπάστου ενώσεως με την Μητέρα Ελλάδα και το υπέγραψαν ένας-ένας με μετάνοια ενώπιον της εικόνας αυτής.

Η πρώτη έξοδος της εικόνος «Άξιον Εστί» από το Άγιον Όρος έγινε το 1963 μ.Χ. κατά τον εορτασμό της Χιλιετηρίδος του Αγίου Όρους, όταν μεταφέρθηκε στην Αθήνα, όπου την προσκύνησαν πλήθη πιστών. Το 1985 μ.Χ. μεταφέρθηκε με πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού για προσκύνηση στη Θεσσαλονίκη, όπου οι επίσημοι της πόλεως την υποδέχθηκαν μπροστά στο Λυκό Πύργο με τιμές Αρχηγού Κράτους.

Εμφάνιση της Παναγίας «Άξιον Εστί» στον Γέροντα Παΐσιο

Διηγήθηκε ο Γέροντας Παΐσιος: «Τη Δευτέρα της Διακαινησίμου καθόμουν στο Αρχονταρίκι και έλεγα την ευχή. Ξαφνικά αισθάνθηκα μια ευωδία, άλλο πράγμα! Βγήκα στο διάδρομο να δω από πού προέρχεται, πήγα στην Εκκλησία, τίποτα. Βγήκα έξω στην αυλή. Η ευωδία ήταν πολύ πιο έντονη. Ακούστηκε να χτυπά το τάλαντο. Κοίταξα και είδα να κατεβαίνει προς τα κάτω η λιτανεία, και κατάλαβα ότι προέρχεται από την εικόνα της Παναγίας».

Αυτή την ημέρα γίνεται η λιτανεία της θαυματουργού εικόνος του «Ἄξιον ἐστίν». Κατεβαίνει πιο κάτω από το Κουτλουμούσι, ως το Κελλί των Αγίων Αποστόλων (Αλυπίου). Το Κελλί της «Παναγούδας» απέχει ένα χιλιόμετρο περίπου. Από αυτή την απόσταση η Παναγία έστειλε τρόπον τινά τον χαιρετισμό της στον Γέροντα.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Πατέρων ἀθροίσθητε, πασὰ τοῦ Ἄθω πληθύς, πιστῶς ἑορτάζοντες, σήμερον χαίροντες, καὶ φαιδρῶς ἀλαλάζοντες, πάντες ἐν εὐφροσύνῃ, τοῦ Θεοῦ γὰρ ἡ Μήτηρ, νῦν παρὰ τοῦ Ἀγγέλου, παραδόξως ὑμνεῖται διὸ ὡς Θεοτόκον ἀεὶ ταύτην δοξάζομεν.



ΠΗΓΗ: Ορθόδοξος Συναξαριστής



Απόστολος Βαρθολομαίος / Απόστολος Βαρνάβας


Απόστολος Βαρθολομαίος

Ο επονομαζόμενος και Ναθαναήλ. Ένας από τους 12 μαθητές του Χριστού, η μνήμη του οποίου τιμάται στις 11 Ιουνίου από την Ορθόδοξη Εκκλησία και στις 24 Αυγούστου από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσοι φέρουν το όνομα Βαρθολομαίος και Ναθαναήλ.

Οι μελετητές της Καινής Διαθήκης έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το όνομα του Αποστόλου είναι Ναθαναήλ και το Βαρθολομαίος είναι το επώνυμό του. Πατρίδα του ήταν η Κανά της Γαλιλαίας και διατηρούσε φιλία με τον Φίλιππο, τον μετέπειτα Απόστολο.

Μια μέρα, συναντήθηκε με τον φίλο του Φίλιππο, ο οποίος του λέει: «Άκουσε φίλε μου. Εκείνον για τον οποίο έγραψε ο Μωυσής στο Νόμο και προφήτευσαν οι προφήτες, τον βρήκαμε. Είναι ο Ιησούς, το παιδί του Ιωσήφ, από την πόλη Ναζαρέτ». Ο Βαρθολομαίος απορεί και διερωτάται: «Είναι δυνατό να βγει κάτι καλό από τη Ναζαρέτ;». «Έλα και θα δεις» του αντέτεινε ο φίλος του. Ο Βαρθολομαίος, υπακούοντας στην παράκληση του Φιλίππου, πήγε να δει τον Χριστό, με αποτέλεσμα να πιστέψει και να γίνει μαθητής του.

Τίποτε δεν αναφέρει η Καινή Διαθήκη για τη ζωή και τη δράση του Βαρθολομαίου. Από εκκλησιαστικές, όμως, παραδόσεις έχουμε την πληροφορία ότι κήρυξε το Ευαγγέλιο στις Ινδίες, άγνωστο πού ακριβώς, στη Μικρά Ασία, τη Μεσοποταμία, την Παρθία και την Αρμενία, όπου αποκεφαλίστηκε ή σταυρώθηκε από τον βασιλιά Αστυάγη. Το λείψανό του κλείστηκε σε λίθινη σαρκοφάγο, ρίχτηκε στη θάλασσα και εκβράστηκε στις Αιολίδες Νήσους της Ιταλίας.


Απόστολος Βαρνάβας

Ένας από τους πρώτους Αποστόλους, που συμπεριλαμβάνονταν στον κύκλο των εβδομήντα μαθητών του Χριστού. Η μνήμη του τιμάται κάθε χρόνο στις 11 Ιουνίου. Την ημέρα αυτή εορτάζουν όσοι φέρουν το όνομα Βαρνάβας.

Ο Βαρνάβας ήταν Εβραίος με καταγωγή από την Κύπρο και το αρχικό του όνομα ήταν Ιωσής ή Ιωσήφ. Ονομάστηκε Βαρνάβας, που σημαίνει «παιδί της παρακλήσεως», για την οικονομική του συμπαράσταση στους φτωχούς της πρώτης χριστιανικής κοινότητας της Ιερουσαλήμ, αφού πούλησε το κτήμα του και προσέφερε το αντίτιμο στους Αποστόλους για τον σκοπό αυτό (Πράξεις, στ΄36).

Ήταν φίλος και συνεργάτης του Αποστόλου Παύλου και δίδαξαν μαζί στην Αντιόχεια. Πρωτοστάτησε στη σύγκληση της Συνόδου των Αποστόλων στην Ιερουσαλήμ (49), όπου αποφασίστηκε, αποδέσμευση του χριστιανικού κηρύγματος από τον Μωσαϊκό Νόμο. Σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, κήρυξε το Ευαγγέλιο σε πολλά μέρη (Κύπρο, Αλεξάνδρεια, Ρώμη, Μεδιόλανα) και πέθανε με λιθοβολισμό στην Κύπρο.

Ο Απόστολος Βαρνάβας είναι ιδρυτής και προστάτης της Εκκλησίας της Κύπρου.

Απολυτίκιο

Θεία όργανα, του Παρακλήτου, και εκφάντορες, του Θεού Λόγου, ανεδείχθητε θεόπται Απόστολοι, Βαρθολομαίε των Δώδεκα σύσκηνε, και Βαρνάβα ως υιός παρακλήσεως. Αλλὰ αιτήσασθε, Χριστόν τον Θεόν πανεύφημοι, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.



ΠΗΓΗ: sansimera.gr