11.5.16

Συνάντηση Παιδικών - Νεανικών χορωδιών στο Ναύπλιο


Αρχιερατικό Μνημόσυνο Ευεργετών του Άργους


Ο θερινός κινηματογράφος CINE VALIA στο Άργος ανοίγει αύριο.. Καλό καλοκαίρι!


Αύριο Πέμπτη 12 Μαίου ανοίγει τις πύλες του ο θερινός κινηματογράφος Άργους CINE VALIA και κάπως έτσι είσαστε σίγουροι ότι ήρθε το καλοκαίρι.

Λοιπόν η μηχανή προβολής ξανά ανάβει και προβάλει την παιδική ταινία "ANRGY BIRDS" στις 20:30 και την κομεντί φόρο τιμής στις μητέρες "Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ" στις 22:15 ενώ στην συνέχεια οι επόμενες ταινίες "CAPTAIN AMERICA & Η ΑΛΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ" θα προβληθούν σε 3D.

Στο ομορφότερο σημείο της πόλης ,το φυσικό τοπίο ,το αρχαίο θέατρο η θέα με το κάστρο της Λάρισας θα σας κάνουν να αγαπήσετε το καλοκαίρι μένοντας στην πόλη του Άργους.

Καλό κινηματογραφικό καλοκαίρι!!!!


Εγγραφές μαθητών στην Α΄τάξη του Μουσικού Γυμνασίου


Είσαι γυναίκα 20-39 ετών; Πρόσεξε το στήθος σου...Σαν τα μάτια σου!

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού "'Αλμα Ζωής" παρέχει ΔΩΡΕΑΝ κλινική εξέταση μαστού σε νέες γυναίκες 20-39 ετών.

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 6-17 Ιουνίου 2016 και περιλαμβάνει:

Ψηλάφηση από ειδικούς χειρουργούς μαστού της Ελληνικής Χειρουργικής Εταιρείας Μαστού (ΕΧΕΜ) 
Ενημέρωση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού
Παραπομπή για επιπλέον Δωρεάν μαστογραφία, υπέρηχο ή κυτταρολογικές εξετάσεις σε διαγνωστικά κέντρα, εφόσον κριθεί απαραίτητο από το γιατρό μετά την εξέταση.

Ο κλινικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί στους χώρους του Συλλόγου, 
3ης Σεπτεμβρίου 59, Αθήνα, Δευτέρα - Παρασκευή, 14:30-19:30.

Για ραντεβού καλέστε καθημερινά από 30 Μαΐου έως 3 Ιουνίου, 10:00-12:00 στο 210 88 15 444.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας!

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από τα καθαρά έσοδα του Greece Race for the Cure ®. 

Έκθεση του Ρήγα Ρηγόπουλου στο Άργος


ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 8ου ΑΡΧΑΙΟΥ ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ


Καποδίστριας υπό την ομπρέλα της Unesco


Ο Δήμαρχος Δημήτρης Κωστούρος εξασφάλισε την αιγίδα της UNESCO για τις δράσεις του «Δικτύου Πόλεων Ιωάννη Καποδίστρια» πετυχαίνοντας ένα δυναμικό ξεκίνημα της προεδρίας που ανέλαβε ο Δήμος Ναυπλιέων πριν λίγους μήνες. 
Το δίκτυο πόλεων Καποδίστρια έχει μέλη την Αίγινα, την Κέρκυρα, το Ναύπλιο, την Αμμόχωστο και το Koper-Capodistria (Σλοβενία) και αναβίωσε πρόσφατα με γενική συνέλευση στις 25.1.2016. 
Η αιγίδα της UNESCO συνεπάγεται την αναγνώρισή του Δικτύου ως πολιτιστικού θεσμού ιδιαίτερης αξίας και θέτει στο επίκεντρο το Ναύπλιο, τον τόπο όπου ξεδιπλώθηκε το κυβερνητικό έργο και το ανθρωπιστικό μεγαλείο του Ιωάννη Καποδίστρια.

Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO αναγνωρίζει πως η συνεργασία των πόλεων που συνδέονται με τον Ιωάννη Καποδίστρια θα ενισχύσει τον διαπολιτισμικό διάλογο και τις αναπτυξιακές προοπτικές του κάθε τόπου και προτάσσει το ρόλο της εκπαίδευσης και της νεολαίας. 
Το Ναύπλιο ως προεδρεύουσα πόλη θα βρίσκεται στο επίκεντρο της προβολής των πρωτοβουλιών του Δικτύου και θα υποστηρίζεται άμεσα από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, η οποία εποπτεύεται από το Υπουργείο Εξωτερικών. 
Η επιλογή του Δημάρχου Ναυπλιέων να αναδείξει το Δίκτυο Πόλεων Καποδίστρια αποτελεί μία ακόμη ψηφίδα στο προφίλ της πόλης και θα προάγει σκοπούς εκπαιδευτικού και περιηγητικού τουρισμού κάθε βαθμίδας και επιπέδου.

Στο πλαίσιο αυτό και με αφορμή την επίσκεψή του στην Κέρκυρα για την εκπόνηση του πολιτιστικού προγράμματος «Ενετοκρατία: Ναύπλιο-Κέρκυρα», το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου αξιοποίησε την εκπαιδευτική συνεργασία μεταξύ των πόλεων του δικτύου. Κατόπιν συνεννόησης των δημάρχων Ναυπλίου και Κέρκυρας, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην Αναγνωστική Εταιρία Κέρκυρας, όπου φιλοξενούνται πολλά προσωπικά αντικείμενα του Κυβερνήτη. 
Τους μαθητές υποδέχτηκε η κ. Κοσκόρου, υπεύθυνη του Μουσείου Καποδίστρια, το οποίο ανακαινίζεται και πρόκειται να ανοίξει για το κοινό το καλοκαίρι.


ΠΗΓΗ: anagnostis.org

Ετήσιο Σεμινάριο Διεθνούς Δικαίου Ναυπλίου


To Ετήσιο Σεμινάριο Διεθνούς Δικαίου Ναυπλίου διοργανώνεται από το 2005, στο Ναύπλιο, στον ιστορικό χώρο της πρώτης «Βουλής των Ελλήνων». Πρόκειται για ένα θεσμό μοναδικό στα ελληνικά ακαδημαϊκά δρώμενα, με αναφορές στις διεθνείς écoles doctorales, με μεγάλη συμμετοχή νέων ερευνητών κάθε χρόνο. Μέχρι σήμερα, συμμετείχαν πάνω από 420 Υποψήφιοι Διδάκτορες και τελειόφοιτοι μεταπτυχιακοί φοιτητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι παρουσίασαν το ερευνητικό τους έργο ενώπιον ακαδημαϊκής επιτροπής αξιολόγησης. 

Το 12ο Σεμινάριο Διεθνούς Δικαίου Ναυπλίου θα λάβει χώρα 27-29 Μαΐου 2016 στο «Βουλευτικό», και θα φιλοξενήσει περί τους 20 νέους ερευνητές. Η παρουσίαση των εισηγήσεων γίνεται στη γλώσσα εκπόνησής των εργασιών (ελληνικά/αγγλικά/γαλλικά). Το Σεμινάριο είναι ανοικτό να το παρακολουθήσουν μεταπτυχιακοί και τελειόφοιτοι φοιτητές, νέοι επιστήμονες και ερευνητές με διεθνολογικά ενδιαφέροντα.

Η φετινή διοργάνωση θα είναι ξεχωριστή, καθώς στο πλαίσιο του Σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί Διεθνής Διάσκεψη για το μεταναστευτικό/προσφυγικό ζήτημα με εξέχουσες προσωπικότητες από το διεθνή χώρο. Ειδικότερα, η Διάσκεψη με θέμα
«The protection of asylum seekers, refugees and migrants. Lessons learnt from the recent crisis and perspectives for coordinated action of International Organisations»,
διοργανώνεται από κοινού με το Συμβούλιο της Ευρώπης και έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μεταξύ των ομιλητών θα είναι ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης κ. ThorbjørnJagland, ο Έλληνας Επίτροπος Δ. Αβραμόπουλος, Διπλωμάτες, ανώτατα στελέχη στα ελεγκτικά όργανα του Συμβουλίου της Ευρώπης (Δικαστήριο, Κοινοβουλευτική Συνέλευση, Κογκρέσο κλπ.), της FRA, της FRONTEX, της UNHCR και ΜΚΟ, καθώς και ακαδημαϊκοί. Στο πλαίσιο αυτό, η Πόλη του Ναυπλίου, θα αποτελέσει το επίκεντρο των διεθνών συζητήσεων σε μία κρίσιμη για την Ευρώπη στιγμή.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε www.ekekdaad.org, https://12nafplioseminar.wordpress.com/, ή απευθυνθείτε στο ekekdaad@gmail.com.


ΠΗΓΗ: argolida-net.blogspot.gr

61η Εθελοντική Αιμοδοσία των ΔΕΣΜΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ στη Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ


ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ


Μιχάλης Γενίτσαρης 1917 – 2005


Ο ρεμπέτης Μιχάλης Γενίτσαρης ή Γεννήτσαρης, όπως ήταν κανονικά το επίθετό του, γεννήθηκε στις 15 Ιουνίου 1917 στην Αγια-Σοφιά του Πειραιά. Ο πατέρας του διατηρούσε μπιραρία στη γειτονιά, δουλειά που δεν ήταν αρκετή για την επιβίωση της οικογένειας.

Στους δρόμους από τα 10 του χρόνια, πρωτάκουσε μπουζούκι από το ταβερνείο που βρισκόταν απέναντι από το σπίτι του. Ήταν το μαγαζί του περίφημου Γιώργου Μπάτη. Γοητευμένος από τον ήχο του οργάνου, μια μέρα ανακάλυψε κρυμμένο σε μια κασέλα ένα παλιό μπαγλαμαδάκι του πατέρα του και αυτοδίδακτος άρχισε σιγά - σιγά να παίζει.

Σε ηλικία 17 ετών -κι ενώ δούλευε στις επισκευές καραβιών για να ζήσει- έγραψε το πρώτο του τραγούδι, το περίφημο «Εγώ μάγκας φαινόμουνα», το οποίο γραμμοφωνήθηκε τρία χρόνια αργότερα στην Columbia. Το τραγούδι έκανε τεράστια επιτυχία και ο Γενίτσαρης βρέθηκε στο πάλκο του θρυλικού «Δάσους» του Α. Βλάχου στο Βοτανικό να συνεργάζεται με τον Βαμβακάρη, τον Παγιουμτζή, τον Τσιτσάνη, τον Κηρομύτη, τον Δελιά κ.ά.

Το μπουζούκι, ταυτισμένο εκείνη την εποχή με την αλητεία, ήταν υπό διωγμόν. Όταν ένας αστυφύλακας συνέλαβε τον Γενίτσαρη και του έσπασε το μπουζούκι, εκείνος τον ξυλοφόρτωσε, με αποτέλεσμα να παραμείνει για έξι μήνες έγκλειστος στις φυλακές Αβέρωφ. Αυτή ήταν η πρώτη καταδίκη του, καθώς ακολούθησαν πολλές ακόμα για παρόμοιους λόγους.

Στη διάρκεια της Κατοχής, «πολέμησα -θυμόταν ο ίδιος- τους Γερμανούς με τους σαλταδόρους». Η εμπειρία του αυτή έγινε τραγούδι και μάλιστα εμβληματικό: είναι ο θρυλικός «Σαλταδόρος»... «Εγώ πάντα βολεύομαι γιατί τηνε σαλτάρω / σε κάνα αμάξι Γερμανού και πάντα τη ρεφάρω. Θα σαλτάρω, θα σαλτάρω, τη ρεζέρβα να τους πάρω».

Μετά την απελευθέρωση, ο Γενίτσαρης συνέχισε την πορεία του στα λαϊκά πάλκα. Έγραψε περί τα 700 τραγούδια, αλλά από αυτά πολύ λίγα γραμμοφωνήθηκαν. Τραγούδια του, βέβαια, ερμήνευσαν κατά καιρούς μερικοί από τους μεγαλύτερους του λαϊκού τραγουδιού: Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Γαβαλάς, Γκρέυ, Παγιουμτζής, Διονυσίου, Βιτάλη, Αλεξίου, Νταλάρας, Μητσιάς, Γλυκερία κ.ά.

Από το 1951 έως το 1972 ο Γενίτσαρης, ουσιαστικά, χάθηκε. Ένα διάστημα φυλακίσθηκε, μετά άνοιξε ένα μπουζουξίδικο στην Αίγινα αλλά έπεσε έξω οικονομικά και μετά έπιασε δουλειά στη λαχαναγορά.

Από την αφάνεια τον ανέσυρε ο Ηλίας Πετρόπουλος, που από το 1971 οργάνωσε στο «Κύτταρο» σειρά εμφανίσεων των βετεράνων του ρεμπέτικου. Με τις επανεκδόσεις των παλαιών εκτελέσεων των τραγουδιών του σε νέους δίσκους ή με νέες εκτελέσεις από τραγουδιστές όπως ο Νταλάρας, ο Γενίτσαρης άρχισε να γίνεται γνωστός στο ευρύτερο κοινό.

Το 1996 αποφάσισε ν' αποσυρθεί. Προς τιμήν του διοργανώθηκε στο θέατρο του Λυκαβηττού μια μεγάλη, πολυσυμμετοχική συναυλία. Τα επόμενα χρόνια εμφανίστηκε σποραδικά, μέχρι να αποσυρθεί οριστικά. Πέθανε στις 11 Μαΐου του 2005.



ΠΗΓΗ: sansimera.gr

Ημερίδα στο ΦΟΥΓΑΡΟ : "Παιδική παχυσαρκία, μια σύγχρονη επιδημία"


Η Πύλη Πολιτισμού Ναυπλίου διοργανώνει την Παρασκευή 20 Μαΐου, στις 19:30, στο "Φουγάρο"ημερίδα, με θέμα:

"Παιδική παχυσαρκία, μια σύγχρονη επιδημία"

ομιλήτρια: κα Νίνα Παπαϊωάννου 
καρδιολόγος διευθύντρια ιατρός δημόσιας υγείας Ε.Σ.Υ

υπό την αιγίδα του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας (ΕΛ.Ι.ΚΑΡ.) 

«Εαρινός περίπατος σε μονοπάτια της μουσικής» από το Δημοτικό Ωδείο Άργους

Tην Κυριακή 15 Μαΐου, ώρα 19.00, στην Αίθουσα Τέχνης και Πολιτισμού «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ», το Δημοτικό Ωδείο Άργους θα πραγματοποιήσει την πρώτη από τις θερινές του συναυλίες: «Εαρινός περίπατος σε μονοπάτια της μουσικής».

Mαθητές από τις τάξεις φλάουτου (Ασπασίας Μπάνου) και πιάνου (Αγγελικής Τσαμπάση) θα παρουσιάσουν έργα κλασικού ρεπερτορίου με απρόσμενες μουσικές πινελιές.

Γιορτή Μάη & Κερασιού στον Πλάτανο


Η Όλια Λαζαρίδου θα απαγγείλει αγαπημένα της ποιήματα


Η Βιβλιοθήκη Ανθός του Φουγάρου υποδέχεται την Όλια Λαζαρίδου σε μια βραδιά ανάγνωσης, την Παρασκευή, 13 Μαΐου, στις 8.30 μ.μ.

Το κοινό  θα έχει την ευκαιρία σε αυτό το Late Night να απολαύσει τη δημοφιλή πρωταγωνίστρια σε έναν ασυνήθιστο «ρόλο» αφήγησης. Η καταξιωμένη ηθοποιός, η βαθιά σχέση της οποίας με τη λογοτεχνία είναι ιδιαίτερα γνωστή, αυτοσχεδιάζει, ανθολογεί και διαβάζει αγαπημένα της ποιήματα από την ελληνική και την παγκόσμια λογοτεχνία.

"Άγιες Μάνες - Αλησμόνητες Πατρίδες" στην Πυργέλα


Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γυναικών Πυργέλας "Η ΑΘΗΝΑ" διοργανώνει την Κυριακή, 15 Μαΐου, στις 7:30 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν Αγίου Νικολάου Πυργέλας, την ετήσια εκδήλωση για τη γιορτή της μητέρας με τίτλο:
"Άγιες Μάνες - Αλησμόνητες Πατρίδες".

Στην αφήγηση θα είναι η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, κα Σοφία Κούσουλα.
Την εκδήλωση θα πλαισιώσει χορευτικά ο σύλλογος "Ελληνική Παράδοση".
Στο τέλος, θα ακολουθήσει κέρασμα από τις γυναίκες του συλλόγου.

Σας περιμένουμε όλους να τιμήσουμε την προσωποποίηση της αιώνιας δημιουργίας, της παντοτινής και αγνής αγάπης, τη Μάνα!

Διάλεξη του βραβευμένου Γάλλου συγγραφέα Ντομινίκ Φερναντέζ στη Βιβλιοθήκη «Παλαμήδης»


Το Σάββατο 14 Μαϊου, στις 7 μ.μ. στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου «Παλαμήδης», θα γίνει διάλεξη του Γάλλου ακαδημαϊκού και συγγραφέα Ντομινίκ Φερναντέζ με θέμα: « Η Μεσόγειος στον πολιτισμό. Πλούτος και κίνδυνοι ενός πολιτισμού διασταυρώσεων».

Συντονίστρια η Μαρί – Κριστίν Βαντόρν, μορφωτική ακόλουθος της γαλλικής πρεσβείας στην Ελλάδα.

Ο ΣΥ.ΚΑ.ΦΙ.ΑΡ. συνεχίζει το... περπάτημα!


Η Ομάδα περπατήματος του Συλλόγου Καρκινοπαθών και Φίλων ν. Αργολίδας "Η Αλληλεγγύη"... συνεχίζει!!

Από τη σελίδα τους στο facebook διαβάζουμε:

Σήμερα, Τετάρτη 11 Μαΐου 2016 και ώρα 6 το απόγευμα, θα συναντηθούμε στις Πορτίτσες (πρόποδες Προφήτη-Ηλία) στο Άργος. 
Θα περπατήσουμε μέχρι την εκκλησία της Αγ. Τριάδας στην Άκοβα και επιστροφή. 
Σας περιμένουμε στην παρέα μας!!!



Θεατρικό και παιδαγωγικό πρόγραμμα στο Ναύπλιο για την αξία του εθελοντισμού


Το Σάββατο 14 Μαΐου, στις 6 μ.μ. το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, θα πραγματοποιήσει θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά ηλικίας 9-11 ετών, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου.

Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την έννοια του εθελοντισμού και μέσα από παιγνιώδεις δράσεις να αντιληφθούν την αξία και τη σημασία του στη σύγχρονη κοινωνία. Το πρόγραμμα στοχεύει στη καλλιέργεια της εθελοντικής συνείδησης, ενώ παράλληλα προωθείται η αξία της ομαδικότητας και της συνεργασίας.

Την ομάδα εμψυχώνουν οι φοιτήτριες: Έλενα Γεωργιάδου  και Δήμητρα Κούση.

Η είσοδος είναι ελεύθερη αλλά θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στο τηλέφωνο: 6980664564.


ΠΗΓΗ: argolika.gr

Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα 1771 – 1825


Μαζί με την Μαντώ Μαυρογένους, οι δύο κορυφαίες γυναικείες μορφές της Επανάστασης του '21.

Κόρη του υδραίου πλοιάρχου Σταυριανού Πινότση και της επίσης υδραίας Σκεύως Κοκκίνη, που καταγόταν από εφοπλιστική οικογένεια, γεννήθηκε στις 11 Μαΐου 1771 στις φυλακές της Κωνσταντινούπολης, όπου ο πατέρας της εκρατείτο για συμμετοχή στα Ορλοφικά. Στα 17 της παντρεύτηκε τον σπετσιώτη πλοίαρχο Δημήτριο Γιάννουζα, από τον οποίο ονομάζετο και Δημητράκαινα. Το 1797ο σύζυγός της σκοτώθηκε σε συμπλοκή με αλγερινούς πειρατές και η Λασκαρίνα σε ηλικία 26 ετών μένει χήρα με τρία παιδιά, τον Ιωάννη, τον Γεώργιο και την Μαρία.

Το 1801 παντρεύτηκε σε δεύτερο γάμο τον σπετσιώτη πάμπλουτο εφοπλιστή Δημήτριο Μπούμπουλη, από τον οποίο έλαβε το όνομα Μπουμπουλίνα, με το οποίο έγινε γνωστή. Και ο δεύτερος σύζυγός της σκοτώθηκε σε σύγκρουση με αλγερινούς πειρατές το 1811, μεταξύ Μάλτας και Ισπανίας. Μαζί του απέκτησε τρία παιδιά, την Ελένη, την Σκεύω και τον Νικόλαο.

Με την περιουσία του συζύγου της, που ξεπερνούσε τα 300.000 τάλληρα, η Μπουμπουλίνα ασχολήθηκε με τα ναυτιλιακά κι έγινε μέτοχος σε διάφορα σπετσιώτικα πλοία. Όμως, το 1816 οι Οθωμανοί επεχείρησαν να κατάσχουν την περιουσία της, επειδή τα πλοία του συζύγου της μετείχαν υπό ρωσική σημαία στον Ρωσοτουρκικό Πόλεμο του 1806. Με τη μεσολάβηση του ρώσου πρεσβευτή στην Κωνσταντινούπολη Στρογκάνωφ και της μητέρας του Σουλτάνου Βαλιντέ κατόρθωσε να διασώσει την περιουσία της.

Στην Κωνσταντινούπολη φαίνεται ότι μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία το 1819, αλλά το γεγονός αμφισβητείται, καθώς είναι γνωστό ότι η οργάνωση δεν έκανε ποτέ μέλη της, γυναίκες. Μόλις η Μπουμπουλίνα επέστρεψε στις Σπέτσες διέταξε τη ναυπήγηση του πλοίου «Αγαμέμνων», για το οποίο δαπάνησε 25.000 δίστηλα. Με μήκος 48 πήχεις (περίπου 34 μέτρα) και εξοπλισμένο με 18 κανόνια, ο «Αγαμέμνων» καθελκύστηκε το 1820 και ήταν το μεγαλύτερο πλοίο που έλαβε μέρος στην Επανάσταση.

Ο Εθνικός Ξεσηκωμός βρήκε την Μπουμπουλίνα «πεντη- κοντούτιδα, ωραίαν, αρειμάνιον ως αμαζόνα, επιβλητικήν καπετάνισσαν, προ της οποίας ο άνανδρος ησχύνετο και ο ανδρείος υπεχώρει», όπως τη σκιαγράφησε ο δημοσιογράφος και ιστορικός Ιωάννης Φιλήμων. Ξόδευε την περιουσία της, όχι μόνο για τη διατήρηση των πλοίων της, αλλά και για τα στρατεύματα στην ξηρά. Συμμετείχε με το πλοίο της «Αγαμέμνων» στον αποκλεισμό του Ναυπλίου και ανεφοδίασε με δικές της δαπάνες τους υπερασπιστές του Άργους. Σε μια έφοδο των Τούρκων υπό τον Κεχαγιάμπεη σκοτώθηκε ο γιος της Ιωάννης Γιάννουζας. Στη συνέχεια έλαβε μέρος στον αποκλεισμό της Μονεμβασίας, στην πολιορκία και την άλωση του Ναυπλίου και της Τριπόλεως, στην οποία εισήλθε πάνω σε λευκό ίππο και έσωσε τα χαρέμια του Χουρσίτ Πασά από τη μήνη των πολιορκητών.

Μετά την άλωση του Ναυπλίου, το Νοέμβριο του 1822, η Μπουμπουλίνα εγκαταστάθηκε στην πόλη (έδρα της προσωρινής κυβέρνησης), όπου έζησε έως τα μέσα του 1824. Εκδιώχθηκε από το Ναύπλιο κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου, όταν πήρε το μέρος του φυλακισμένου Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, με τον οποίο είχε συγγενέψει, από το γάμο της κόρης της Ελένης με τον γιο του Πάνο. Οι κυβερνητικοί σκότωσαν τον γαμπρό της και από την ίδια αφαίρεσαν το κομμάτι γης που της είχαν δώσει για τις υπηρεσίες της στον Αγώνα.

Έτσι, η Μπουμπουλίνα επέστρεψε πικραμένη στις Σπέτσες και εγκαταστάθηκε στο σπίτι του δεύτερου συζύγου της, μόνη με τα υπολείμματα της περιουσίας της, μέχρι το τέλος της ζωής της, που δεν άργησε να έλθει. Τον Μάιο του 1825 ο γιος της Γεώργιος Γιάννουζας κλέφτηκε με την Ευγενία Κούτση, κουνιάδα του ετεροθαλούς αδελφού της Μπουμπουλίνας, Λάζαρου Ορλώφ. Ο Ορλώφ, συνοδευόμενος από μέλη της οικογένειας Κούτση, πήγε στο σπίτι της Μπουμπουλίνας σε αναζήτηση της Ευγενίας. Στη λογομαχία που ακολούθησε, κάποιος πυροβόλησε και χτύπησε στο μέτωπο την Μπουμπουλίνα, που έπεσε νεκρή (22 Μαΐου). Δεν έχει διαλευκανθεί αν ήταν τυχαίο περιστατικό ή δολοφονία. Τα οστά της εναποτέθηκαν στον ιδιόκτητο ναΐσκο του Αγίου Ιωάννου. Μεταθανάτια έλαβε τον τίτλο του ναυάρχου από τη Ρωσία, πρωτοφανής τιμή για γυναίκα.

Οι απόγονοι της Μπουμπουλίνας δώρισαν το πλοίο «Αγαμέμνων» στο νεοσύστατο κράτος, το οποίο έγινε η ναυαρχίδα του Ελληνικού Στόλου με το όνομα «Σπέτσαι». Ανατινάχθηκε από τον Ανδρέα Μιαούλη στον Πόρο κατά τη διάρκεια των πολιτικών ταραχών της 29ης Ιουλίου 1831. Το αρχοντικό της Μπουμπουλίνας στις Σπέτσες είναι σήμερα Μουσείο. Περιλαμβάνει συλλογή όπλων, επιστολές και άλλα αρχεία, παλιά βιβλία, πορτραίτα της Μπουμπουλίνας, προσωπικά της αντικείμενα, έπιπλα και διακρίσεις που τις είχαν απονείμει κυρίως ξένες κυβερνήσεις.



ΠΗΓΗ: sansimera.gr

Eurovision 2016: Η Ελλάδα αποκλείστηκε για πρώτη φορά


 Παρακολουθήσαμε τον ημιτελικό της Eurovision, αποκλειστήκαμε και τώρα ήρθε η ώρα για τα γνωστά "ποιος φταίει και τι θα γινόταν αν;"

Ξεκινώντας, ας εξομολογηθώ ότι ουδέποτε υπήρξα καμία τρομερή eurovision fan. Αν δεν συνηθίζαμε δηλαδή να το βλέπουμε παρέα με πίτσες και κρασί, ούτε που θα μ’ ένοιαζε. Σήμερα, καθώς πλησιάζω τα 25, το πρόγραμμα είχε Tommy’s μαργαρίτα, σαλάτα με αβοκάντο, kale, τοματίνια, γαλοπούλα, πορτοκάλι, λιναρόσπορο και ξηρούς καρπούς. Και σουβλάκια φυσικά. Μεγαλώσαμε κι ακόμα Eurovision βλέπουμε. Το μενού όμως έχει εξελιχθεί.
Για τον θεσμό αυτό, το βράδυ της Τρίτης, 10 Μαΐου ήταν παρθενικό για δύο πράγματα (που μας ενδιαφέρουν σε αυτό το κείμενο): πρώτη φορά παρουσίασε τον διαγωνισμό η Caitlyn Jenner ή κάποια πολύ κοντά σε αυτή (την προηγούμενη φορά που είχε αναλάβει το ίδιο πόστο δεν είχαμε Caitlyn Jenner!), και επίσης για πρώτη φορά στα χρονικά, η Ελλάδα δεν πέρασε στον τελικό του διαγωνισμού.

Στα πράγματα που συνέβησαν για δεύτερη φορά στη χτεσινή βραδιά, έχουμε ποικιλία: η Κροατία εμφανίστηκε με μια δεύτερη Bjork, η Αρμενία με ένα υβρίδιο Nicole Scherzinger και Ελένη Φουρέιρα (στα φαβορί σίγουρα στο τοπ 2 να ξέρεις), με το Σαν Μαρίνο είδαμε για δεύτερη φορά τον Σεχράτ (η πρώτη ήταν στο «Μπράβο Ρούλα»). Η Κύπρος επίσης με τη μουσική σύνθεση να ανήκει στον συνθέτη του παλαιότερου και νικητήριου Euphoria, πήγε με ένα τραγούδι που θύμιζε πολύ Killers και Somebody Told Me, αλλά τα παιδιά πέρασαν στον τελικό να τους πούμε ένα Μπράβο. Στο φινάλε του ντελίριου με τίτλο «Ο κλέψας του κλέψαντος», το Μαυροβούνια αντέγραψε στεγνά τον πρωτοδιδάξαντα Μιχάλη Ρακιντζή και την «ηγετική» του φυσιογνωμία.

Δε γνωρίζω τι τηλεθέαση έκανε ο χτεσινός ημιτελικός, το μόνο σίγουρο είναι πως η αίγλη με την οποία θα τον παρακολουθούσαμε δέκα χρόνια πριν έχει χαθεί. Αμφιβάλλω αν υπάρχει κανείς που θα θρηνήσει για τον αποκλεισμό μας από τον τελικό της Eurovision εν έτει 2016, πέρα από τα σούπερ των τηλεοπτικών εκπομπών που θα γράφουν: «Θρήνος», «Απόγνωση», «Θλίψη», «Πανελλήνιο πένθος ή σοκ», «Απογοήτευση», «Εθνικός Διχασμός: έφταιγε ή όχι το ραπ;» και τον Διονύση Τσακνή.

Τα παλιά τα χρόνια της ευρωστίας, η Έλενα Παπαρίζου, ανέβαινε στους ώμους καλλίγραμμων παλικαριών με Cavalli μίνι φορεματάκι, ενώ έβγαζε χορδές από το παντελόνι ενός άλλου χορευτή, έπαιζε λύρα και τραγουδούσε για τον νούμερο ένα έρωτά της. Φέτος οι ARGO φορούσαν πουκαμίσες και παντελόνες Celestino, ενώ ράπαραν στα Ποντιακά, σ’ ένα τραγούδι στο οποίο τελικά μάλλον αναζητούσαν την χώρα της Ουτοπίας, αλλά κι αυτό το συμπεραίνεις λόγω τίτλου. Σ’ ένα διαγωνισμό που σχεδόν παραδοσιακά οι νικητές τραγουδούν για κάτι κλασσικά εμπορικό και ευπώλητο (βλ. ερωτικές απογοητεύσεις, χαρά, αγάπη, ευφορία, απωθημένα), εμείς ακόμα μια φορά ενημερώσαμε την Ευρώπη για την αντοχή και το κουράγιο μας και το πώς σαν λαός μπορούμε ν’ αντέξουμε τα πάντα, επειδή στο τέλος ξέρουμε ότι μας περιμένει μια Ουτοπία και προς αυτήν οδεύουμε. Η αναφορά σε προσφυγικό και η κατά τ’ άλλα πολύ γλυκιά ιστορία των μελών των ARGO που βρέθηκαν όλοι μαζί ερχόμενοι από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, δεν φάνηκε να έπεισε το κοινό, αφού δεν πρέπει να μας ψήφισαν ούτε οι Έλληνες της διασποράς.

Πιθανότατα έδωσαν την ψήφο τους στο εξαιρετικό αγόρι από την Ουγγαρία , τον Φρέντι (που μάλλον αυτός ήταν η ουτοπία, μόλις λίγα λεπτά μακριά), ή τη Ρωσία με σκηνική παρουσία βγαλμένη από ταινία sci fi και συντελεστές τον Δημήτρη Κοντόπουλο στη σύνθεση και τον Φωκά Ευαγγελινό στις χορογραφίες – ενώ εμείς συνεχίζουμε να είμαστε ντυμένοι με Celestino!

Η Eurovision έχει πλάκα, αρκεί να μην παίρνεις πολύ στα σοβαρά τον εαυτό σου. Εμείς απ’ ό,τι φαίνεται έχουμε πάρει πολύ στα σοβαρά και τον εαυτό μας και τον ίδιο τον διαγωνισμό. Κάπου ανάμεσα σε νομοσχέδια, ασφαλιστικό, φορολογίες και ΔΝΤ, χάθηκε η μπάλα του αυτοσαρκασμού και της διασκέδασης και τώρα τρέχουμε να τη βρούμε στη Utopia.


ΠΗΓΗ: ladylike.gr
ΜΑΡΙΟΝ ΠΑΛΙΟΥΡΑ